WSPÓŁPRACA

WSPÓŁPRACA

Poznaj etapy pracy geodetów

Zawsze w elastyczny sposób podchodzimy do każdego zlecenia. Bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby oraz specyfikę prac, które musimy wykonać. Możemy jednak wyróżnić kilka stałych etapów naszych działań. Aby naświetlić jak wygląda współpraca z geodetami, poniżej przedstawiamy jej przykładowy zarys.

 

Krok I – Kontakt, wycena zlecenia, podpisanie umowy

Kontakt możliwy jest drogą telefoniczną, mailową lub osobisty w biurze naszej firmy geodezyjnej w Raciborzu. Na tym etapie klient określa swoje potrzeby i wymagania oraz zakres zlecenia.

Krok II – Kompletowanie potrzebnych dokumentów

Wszelką potrzebną dokumentację geodezyjną kompletujemy w odpowiednich urzędach. Urzędnicy najpóźniej w następnym dniu po otrzymaniu zgłoszenia od geodety, powinni potwierdzić przyjęcie zgłoszenia o pracach geodezyjnych. W przeciągu kilku dni roboczych (w zależności od rodzaju zlecenia) od daty potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wydają oni dokumenty niezbędne do rozpoczęcia określonych prac geodezyjnych, np. mapę zasadniczą, mapę ewidencyjną, wypisy oraz materiały w formie numerycznej.
Uwaga! Istnieją sytuacje, kiedy geodeta nie jest w stanie uzyskać wszystkich koniecznych dokumentów, wtedy zleceniodawca powinien osobiście udać się do określonego urzędu lub udostępnić dokumenty, które posiada.

Krok III – Praca w terenie

We wcześniej uzgodnionym terminie na miejsce prac zostaje wysłana doświadczona ekipa pomiarowa. W niektórych przypadkach na miejscu pomiarów konieczna jest obecność zleceniodawcy, a nawet sąsiadów (przy czynnościach prawnych).

Krok IV – Prace kameralne (biurowe)

W tym czasie składamy tzw. operaty, czyli komplet dokumentów, zarówno urzędowych, jak i wykonanych przez geodetów szkiców polowych, map numerycznych etc.

Krok V – Złożenie dokumentów do urzędu i ich weryfikacja

Po złożeniu pełnej dokumentacji w urzędzie następuje jej kontrola techniczna oraz wprowadzane są do systemu zmiany, które wystąpiły w terenie. Jeżeli dokumentacja jest zgodna z obowiązującym prawem, zostaje oficjalnie zatwierdzona.

Krok VI – Przekazanie dokumentów zleceniodawcy

Upoważniona przez nas osoba odbiera komplet dokumentów z urzędu. Jeśli zajdzie taka potrzeba możemy dostarczyć dokumentację do domu klienta. Za wykonane zlecenie możemy wystawić zarówno fakturę VAT, jak i druk KP.

Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania odnośnie naszej pracy, skontaktuj się z nami. Chętnie wyjaśnimy wszystkie kwestie związane z geodezją.

Zaufali nam: